Tomáš Töpfer

Umělec

Tomáš Töpfer tam, kde zažívá největší radost, na pódiu. Jako plukovník Pickering ve hře Pygmalion s kolegou Janem Šťastným.
<p>P&oacute;dium ale &uacute;plně opustit nechce, hran&iacute; mu dod&aacute;v&aacute; energii. &bdquo;Když se v&aacute;m povede na jevi&scaron;ti vtip nebo něco vypointovat tak, že se těch 500 lid&iacute; najednou zasměje, to je ohromn&aacute; s&iacute;la,&ldquo; vypr&aacute;v&iacute; s&nbsp;l&aacute;skou. &bdquo;Emoce je prvotn&iacute; věc. Div&aacute;k se m&aacute; sm&aacute;t nebo plakat. Kvůli t&eacute; emoci a okouzlen&iacute; jsem k&nbsp;divadlu &scaron;el,&ldquo; dod&aacute;v&aacute;.</p> <p>Pak se ale vr&aacute;t&iacute; do role ředitele. Proch&aacute;z&iacute;me z&aacute;kulis&iacute;m a T&ouml;pfer ukazuje, co v&scaron;echno je potřeba vyměnit a opravit. &bdquo;Na&scaron;e technika je z&nbsp;roku 1927. Snaž&iacute;me se ji udržovat, je to hezk&eacute; muzeum, ale už nefunguje. M&aacute;me v&yacute;měr, že to mus&iacute;me přestat použ&iacute;vat, protože by to mohlo b&yacute;t životu nebezpečn&eacute;,&ldquo; ř&iacute;k&aacute;. Podařilo se mu přesvědčit radn&iacute;, aby město investovalo miliardu do rekonstrukce divadla. &bdquo;Jsme posledn&iacute; velk&eacute; divadlo, kter&eacute; je&scaron;tě nen&iacute; zrekonstruovan&eacute;. Takže z&nbsp;toho př&iacute;slibu m&aacute;m velkou radost,&ldquo; popisuje T&ouml;pfer.</p> <p>Slovo radost opakuje mnohokr&aacute;t. Pokažd&eacute; mu věř&iacute;m, že ji opravdu m&aacute;. &bdquo;Ze v&scaron;eho nejlep&scaron;&iacute; je, když si člověk děl&aacute; radost. A mně děl&aacute; radost skoro v&scaron;echno.&nbsp;Dokonce bych mohl darovat serotonin, hormon &scaron;těst&iacute;. M&aacute;m ho spoustu. Ale zat&iacute;m ho neuměj&iacute; odeb&iacute;rat,&ldquo; směje se.&nbsp;</p>